Om Auditionskolen

Auditionskolen er drevet av casting-regissører Camilla Glaister og Nina Knag, og tilbyr helgekurs for ungdom og voksne i audition- og skuespillteknikk for kamera.

Vårt mål er at du som er nybegynner, amatørskuespiller eller skuespiller skal bli tryggere på hele castingprosessen, og få kunnskap om alt fra karakter- og manusanslyse, auditiontrening, selftape, og få et innblikk i hva castere ser etter, og hvordan du kan henvende deg til ulike castingbyråer for å generere flere oppdrag.

Vi kan love deg en helg med mye lærdom, utveksling av erfaringer, praktisk arbeid og moro.

Om kursholderne

Camilla Glaister (Camilla Casting) og Nina Knag (Nina Knag Casting) driver hvert sitt castingselskap, men samarbeider stadig om jobber.

Nina Knag

Nina har lang erfaring fra filmbransjen som filmregissør, manusforfatter og castingansvarlig. Hun har laget flere prisvinnende kortfilmer, vært episoderegissør på en webserie, og jobber nå med sin første dramaserie for NRK P3 hvor hun er serieskaper og regissør, og en spillefilm som hun skriver og regisserer.

Ved siden av regikarrieren driver hun castingbyrået, Nina Knag Casting, hvor hun caster til reklamefilm, TV-serier og filmer. I den senere tid har Nina gått i lære hos den berømte skuespiller-coachen Ivana Chubbuck i Los Angeles, og har lang erfaring med undervisning i skuespill og film.

Nina Knag

Camilla Glaister

Camilla er utdannet innen kultur og ledelse på BI, samt spesialisering i prosjektledelse. Hun startet sitt eget castingselskap 2010. På fritiden sin leker hun seg med en barnebokserie som hun en gang håper å bli ferdig med. Ellers caster hun reklamefilmer, TV-serier og spillefilmer.

Denne høsten var det premiere på Nordsjøen som hun har castet sammen med en annen caster og nå jobber hun med castingen på sesong 2 av den kritikerroste serien Norsk-ish på NRK1. Hun har de siste årene castet flere netflixfilmer samt andre spillefilmer og serier.

Camilla Glaister

Påmelding Voksenskurs

VILKÅR: Påmeldingen er BINDENDE, og du plikter å betale kursavgiften når den blir tilsendt i egen mail. Det er ikke mulig å melde seg av etter at du har fått reservert plass. Betalt kursfaktura refunderes ikke; og kan kun krediteres (slettes) eller refunderes dersom du kan dokumentere gyldig grunn til avmelding: sykemelding.

Påmelding ungdomsskurs

VIKTIG! Du som er under 18 år må få en foresatt til å melde deg på.